Lichaam in evenwicht deel 3

Ik ben al heel lang gefascineerd in de chakra's in het menselijk lichaam. Ik vind het zo mooi om in mijn lichaam tandwielen te zien draaien, die energie en informatie doorgeven in mijn lichaam. Een intelligente fabriek met draaiende schijven als een lopende band via mijn ruggengraat omhoog en naar beneden. 


In mijn werk als energetisch therapeut merk ik hoe veel informatie ik krijg uit deze chakra's dat ik er graag meer over wil vertellen. Er valt ook heel veel over te vertellen. In deze blogs ga ik in op de informatie uit mijn chakra's die ik graag met jullie deel. 

Dit is deel 3 van in totaal 7 delen. 
Hierin neem ik je mee in het deel IK DOE.



IK DOE wat ik leuk vind. Dat is mijn motto sinds ik in 2020 uit een burn-out ben gekomen. Jarenlang heb ik gedaan waar ik goed in was en waarin ik waardering voelde van andere mensen. 

Het mooie van mens-zijn is dat we kunnen creëren. We kunnen vanuit onze denkwereld iets maken. Hoe meer we verbonden zijn met IK hoe meer de creatie past in je leven, bij je reis in deze wereld. 
Ik kan wel zeggen dat ik voor mijn burn-out veel creaties heb gemaakt die niet in mijn leven paste, maar waarvan ik dacht dat die goed waren. Goed in de ogen van een ander en waar ik waardering voor voelde. 

Als kind dacht ik dat waar ik geen kritiek op kreeg dus goed was. Ik heb weinig complimenten gekregen. Die hoorde ik soms op een verjaardag. Op een verjaardag van mijn oma bijvoorbeeld dan hoorde ik mijn moeder aan andere mensen vertellen dat ik iets goeds gedaan had (iets had gepresteerd). Een compliment dus! Alleen vertelde ze die niet rechtstreeks aan mij.  

Mijn vader zag in mij wel iets technisch en mijn moeder zag in mij een kinderverzorger. Ik kon geen keuze maken. Ik had mijzelf niet geleerd hoe ik zelf keuzes mocht maken. Hoe ik kon kiezen in iets wat goed en fijn voelde; kiezen in iets wat ik leuk vond. 
Na veel gesprekken, brochures en open dagen heb ik na de MAVO voor de MTS bouwkunde gekozen. Daar kon ik doorstromen en uiteindelijk misschien wel architect worden. Een creatief beroep leek mij wel wat. 

In mijn studietijd voelde ik goed de spanningen tussen mijn ouders. Mijn vader had 'slechts' LTS gedaan en mijn moeder had een HBO opleiding. Nadat ze getrouwd waren is mijn moeder gestopt met werken omdat mijn ouders een kinderwens hadden. Deze spanning had ik ook al veel in mijn jeugd gevoeld, maar toen ik ging studeren werd de spanning sterker. Ik wilde zo graag wat ik leerde op school met mijn vader delen. Hij begreep mij niet altijd en wilde dat niet toegeven. Bij mijn moeder kon ik niet terecht met mijn verhalen. Ik heb daar de conclusie getrokken dat ik niet de 'zorg' kant had gekozen.

Ik heb met veel tegenslagen toch de MTS en de HTS bouwkunde gehaald. Later heb ik nog een paar andere HBO+ studies gedaan. De spanning van moeten presteren heeft me altijd in de weg gezeten. 
Met de opleiding tot energetisch therapeut ben ik door deze negatieve energie en overtuigingen heen gegaan. Die overtuigingen heb ik zo jong gecreëerd. Die overtuigingen waren mijn eigen miscreaties, gedachten waarbij ik uit verbinding was. Uit verbinding met IK. Er waren ook overtuigingen die ik overgenomen heb uit ons familiesysteem. Daar heb ik liefdevol de koorden mee verbroken. 

Ik merk dat ons leersysteem ook op prestatie is opgezet. Het is in ons leersysteem niet DOEN wat je leuk vindt. Kinderen leren dat het beter is om overal een voldoende te scoren dan ergens in uit te blinken. Gelukkig merk ik al wel een verschuiving. Maar dat mag van mij nog veel duidelijker. Het is zo belangrijk om te DOEN wat je leuk vind, wat goed voelt. Dan DOE je vanuit en met liefde de dingen. Daar heeft iedereen profijt van en jij het meest!


IK DOE wat ik leuk vind
                IK DOE wat goed voelt
                            IK DOE alles in liefde en alles met liefde

   
Als je hulp kunt gebruiken in het DOEN wat je leuk vindt of andere vragen hebt; laat het me weten via een berichtje

Reacties