Vega eten

Ik kwam deze tekst tegen en voelde sterk de behoefte hier iets over te zeggen. Ik val iemand liever niet aan,  dus kies ik ervoor dat in mijn 'eigen', misschien ook wel veilige, omgeving te doen. 
Mijn lichaam houdt niet van vlees. Hoe puurder het vlees,  hoe meer weerstand ik in mijn lichaam voel. Ik leef bewust als ik naar mijn lichaam luister. En mijn lichaam zegt heel duidelijk dat ik geen vlees moet eten. Dat is nog los van wat ik vind,  bedenk over de omgang met en het houden van dieren. Daar kan ik ook wel een heel blog over schrijven en misschien wel een heel boek. Samengevat: als ik kijk naar slavernij vroeger een nu naar de vleesproductie dan zie ik veel overeenkomsten. 

Even terug naar het vergelijk dat gemaakt wordt door LeefBewust. De keuze in de supermarkt en de slager is reuze. Veelal is er van alles aan het vlees toegevoegd. Dan is denk ik het linker en het rechter rijtje aardig gelijk. 

Ik eet een paar keer week een vleesvervanger. Gewoon omdat ik het lekker vind. De dingen die ik eet smaken niet naar vlees. Mijn lichaam accepteert die producten én ik vind ze lekker. Door af te wisselen en bewust ermee om te gaan krijg ik weinig dingen in mijn lichaam,  die niet goed voor mij zijn. Ik vul mijn lichaam aan met vitaminen en B12.

Ik kan zeggen dat ik een goede balans heb gevonden. Ik voel me fit,  gezond én ik geniet van wat ik eet. En die combinatie vind ik heel belangrijk!

Wil je tips? Stuur me gerust een berichtje. Ik weet veel over gezonde en eerlijke voeding. Dus misschien kan ik je inspireren. 






Reacties