Gat in mijn rug

Gisteren een mooie liefdevolle massage gekregen en durven ontvangen. 
Bij mijn onderrug was een vreemd gevoel. De masseur ging met haar handen door een kuil in mijn rug heen, althans zo voelde het voor mij. Het was niet pijnlijk, maar ook niet fijn. Toch durfde ik het aan te gaan. Er was een veilig gevoel bij mij gekomen.  

Even gingen mijn gedachten naar de waarde van deze massage en wat ik ervoor terug kon doen. De weegschaal zag ik in mijn hoofd voor mij; wat heb ik al gegeven en wat mag ik daarvoor terug ontvangen? Die oude waarde: "Voor wat hoort wat", zit nog aan mij verkleefd. En mijn patroon daarbij werd voor mij zichtbaar. Veel geven, meer geven dan ik ontvang. Want dan kan mij niks verweten worden. Ik zag het in en ik heb het tijdens de massage los kunnen laten. Zo fijn. Daarna raakte ik in een soort trance. Ik voel het vandaag zo sterk dat er veel is los gekomen tijden deze massage. 

Na de massage hebben we gekeken wat de 'gat in mijn rug' kon betekenen. Het 'gat' licht op de blaasmeridiaan. Dit punt staat voor het vertrouwen hebben dat je ontvangt wat er voor jou is. Het gevoel van een gat kan zeggen dat ik bang ben dat ik iets mis. Dat begreep ik op dat moment niet. 


Thuis gekomen ben ik niet lang daarna naar bed gegaan. Wat heb ik geslapen vannacht. De massage werkte nog na en ik kreeg het antwoord op de betekenis van de 'gat in mijn rug' in een droom. 

Voor het eerst heb ik gedroomd dat ik alles kon laten zijn. Ik was bij allerlei festiviteiten en ik kon  overal aan mee doen. Deze droom heb ik al diverse keren gehad. Dan droomde ik bijvoorbeeld dat ik mee zou doen aan een optreden, maar dat mijn instrument niet compleet was. In een andere droom had  ik niet de juiste kleding aan. Ook kwam ik meerdere keren te laat doordat ik onderweg allerlei obstakels had. 
In de droom die ik deze nacht had liet ik juist alles lopen zoals het ging. Als ik ergens 'op tijd' was deed ik mee en anders niet. Zo deed ik een keer niet mee en zat ik heerlijk te kletsen in een bar. Dat was ook gezellig. 

De 'gat in mijn rug' en de droom lieten me nog iets zien. Ik voel dat ik niet zozeer bang ben om iets te missen. In mijn droom miste ik iets en daardoor kwam er iets anders leuks op mijn pad. Ik ben bang geweest om iets niet goed te doen. Te laat te komen of met een defect instrument komen is 'niet goed'. 

Ik heb vanmorgen het inzicht gekregen dat ik altijd bang ben geweest om aangesproken te worden als ik en om op mijn kop te krijgen als ik niet in het 'gareel' loop. 

Vroeger was ik echt een dromer en ik wist nooit wat er van mij verwacht werd. Daar heb ik geregeld voor op mijn kop gekregen. Gisteren is deze pijn en ook de aanpassing die ik daar op heb gedaan aangeraakt, geheald en laten zien wat voor moois er kan zijn als ik een dromer ben. Ik mag weer een dromer mag zijn, dus meer mag loslaten en zien hoe dingen lopen. Heel bijzonder.  

Reacties