Waar blijft de lente toch?

De winter is nog in volle gang. Echt koud is het niet. Wel veel regen en donker weer. Ik heb wel zin in de lente. Het duurt voor mij ook langer dan andere jaren dat de lente komt. 

In de herfst mag je loslaten wat niet meer dient. Mijn zoon heeft de overtuigingen dat hij voor zijn vader moet zorgen los kunnen laten. Hij werd ook minder angstig en onderneemt nu zelf meer. Het duurde even maar ook ik kon de zorgen over de band tussen vader en zoon loslaten. 
Door dat los te laten kwamen oude wonden bij mij naar boven. Veel herinneringen en ook in dromen kwam er veel terug. Ik heb een paar podcast geluisterd, boeken gelezen en meditaties gedaan. 
Onlangs heb ik nog een shiatshu behandeling mogen ontvangen. Het loslaten gaat bij mij ook in de winter nog door. 

Als je in de herfst alles goed hebt los kunnen laten dan ben je schoon van binnen. Dan kan er iets nieuws komen. Er is weer ruimte. Het nieuwe ontvangen doe je door naar binnen te keren. In jou zitten de nieuwe ideeën. De winter is bij uitstek de periode om te vertragen en de rust op te zoeken. Leuk artikel hierover: Mindful de winter door - The Green Happiness

Doordat ik niet alles in de herfst heb kunnen loslaten lijkt het wel of ik de winter wil overslaan. Waar blijft de lente toch? Maar mijn lichaam is nog helemaal niet klaar voor de lente. Ik ervaar bijvoorbeeld meer pijn in mijn lichaam. Ik lees op dit moment het boek "quantum touch". Door dit te lezen kom ik weer helemaal terug in mijn lichaam. Door te focussen op mijn ademhaling land ik weer terug in het hier en nu. 
Ook het boek "energetische meditatie" werkt goed. Bij een onrustig gevoel, bijvoorbeeld voor het slapen gaan, tel ik tot 100 en let ik op mijn ademhaling. Wat werkt dat krachtig. 

De onrust in mijn lichaam is dus niet "Waar blijft de lente toch?". De onrust is een signaal van mijn lichaam; keer alsjeblieft naar binnen. In mijn lichaam zitten de zaadjes, de nieuwe ideeën, die zich willen laten zien, ontspringen. Zodat als de lente echt komt alles kan gaan bloeien. 

Reacties