Energie krijgen en geven

 
Stel je voor dat de 2 glazen water jouw lichaam vol met energie voorstellen. 
Jouw energie bestaat dan dus uit 2 glazen water. 
Het 1e glas is jouw reserve en het 2e glas is je dagelijkse motor. Jouw brandstof om te bewegen en te doen wat je op zo'n dag wilt doen. 

In de ideale wereld heeft elk mens elke ochtend 2 gevulde glazen water. 
Blije, energierijke, enthousiaste mensen, die alles kunnen gaan doen wat ze maar willen. 

Helaas leven we niet in een ideale wereld. Door even naar de glazen water te kijken kun je wel het zo ideaal mogelijk maken voor jezelf. 

Hoeveel water, hoeveel energie mag er door de dag heen uit jouw glas lopen? Hoeveel geef jij weg? 
Het geeft niet als je glas een keer helemaal leeg raakt. We hebben nog een reserveglas. Het duurt alleen langer als 1 nacht om het reserveglas én je 2e glas weer te vullen met energie. 

Als je elke avond opgebrand bent is jouw glas dus elke avond helemaal leeg en leef je vanuit je reserveglas. Je leeft op je reserves. Waarschijnlijk wordt enkel het reserveglas aangevuld en niet meer het 2e glas. Ook als je niet goed kunt slapen is het moeilijk om de energie weer aangevuld te krijgen. 

Pas dus op met door blijven lopen als je al op je reserves loopt. Geen of weinig energie geeft vaak negatieve emoties, blokkades en de omgang met andere mensen is dan vaak moeilijker. 

Goed om bij jezelf te kijken of jij genoeg tijd neemt voor jezelf om je weer op te laden. 
Kom je bijvoorbeeld gemakkelijk in slaap? Hoe voel jij je 's morgens als je opstaat? 
Er zijn tal van signalen in jouw lichaam die laten voelen of jij genoeg energie hebt. 

Vind je het lastig om de signalen van jouw lichaam op te vangen? Of merk je dat je niet voldoende energie hebt en kun je hierin wel wat hulp gebruiken? Stuur met gerust een berichtje via mijn website of via WhatsApp. 

Ik ken inmiddels de signalen in mijn lichaam. Dat heb ik lange tijd niet gehad wat bij mij zelfs tot een burn-out heeft geleid. Overal gaf ik maar energie weg. In mijn directe omgeving waren ook mensen die graag mijn energie overnamen. Er liep dus veel bij mij weg. Ik heb door deze periode veel geleerd wat ik nu ook met jou kan delen en waar ik jou ben kan helpen. 

Energievolle groetjes
Judith



Reacties